Perinteinen jäsenkorjaus

Mikko Sees, Kuhmoinen

Saku Salmela, Ylistaro

Taina Penttinen, Hyvinkää

Ulla Keisala, Multia (poissa)

Varajäsenet

Markku Jaakkola, Kokemäki (sijaistaa Ulla Keisalaa)

Teemu Metsokumpu, Kokkola

EETTINEN TOIMIKUNTA

Yhdistyksen eettinen toimikunta perustettiin yleiskokouksessa elokuussa 2020. Toimikunnan varsinaisia jäseniä ovat:

Antero Hemminki
Carola Valle-Vartiainen
Mari Tuulenmäki

Varajäseninä:

Eija Sagulin
Mikko Kankaanpää

Yhteystiedot: eettinentoimikunta@perinteinenjasenkorjaus.fi

Yksi jäsen ja varajäsenet vaihtuvat toimikunnassa joka toinen vuosi. Toimikunnasta voi halutessaan erota aiemminkin.

Toimikunnan tehtäviin kuuluu valmistella yhdistyksen kokoukselle tai hallitukselle käsiteltäviä ja päätettäviä asioita. Toimikunta voi antaa toimintasuosituksia ristiriitatilanteissa. Sillä ei kuitenkaan ole päätäntävaltaa, vaan sen rooli on ainoastaan valmisteleva ja avustava (yhdistyslaki).

1. Jäsenten ammattietiikan rikkomusten selvittäminen
    1. Hoitovirheisiin puuttuminen
      • Vakava huomautus
      • Vakava varoitus
      • Opintojen keskeytys, perinteinen jäsenkorjaaja -nimikkeen käyttöoikeuden poisto, poisto PJK rekistereistä (jäsenrekisteri ja hoitajarekisteri)
    2. Asiakkaan ja kollegan epäasiallinen kohtelu (kunnianloukkaus, valheellisen tiedon levittäminen)
    3. Suomen lain vastainen toiminta
  2. Koulutuksen laadun valvominen

Eettinen toimikunta ottaa asian käsiteltäväkseen jäsenten tai yhdistyksen hallituksen pyynnöstä.